Image Map

maandag 2 oktober 2017

Rome, part two!

Hi!

Vandaag is mijn schoolweek weer begonnen en ben ik weer druk bezig met allemaal projecten. Dit weekend was wel heel erg leuk! Ik had namelijk een familieweekend. Samen met al mijn tantes, ooms, nichten, neven en mijn achterneefje verbleven we een weekend in Zeeland. Onze roots liggen in Zeeland en het was leuk om op de plek te zijn waar mijn opa en oma hebben gewoond. Verder zijn we veel naar het strand geweest! Heerlijk uitwaaien! Voor nu heb ik voor jullie het tweede deel van mijn verslag van Rome. Kijk gauw verder!

Forum Romanum
De derde dag in Rome bezochten we het Forum Romanum. Hier zie je allemaal restanten van gebouwen uit de Romeinse tijd. Het was mooi! Ook gingen we naar een museum, waar allemaal kunst te zien was. We zagen een aantal bekende beelden en schilderijen. 's Middags gingen we naar het Colosseum en bezochten we een kerk. Het Colosseum was heel erg mooi en groot!
Musei Capitolini
 Colosseum
Colosseum
Dit was het lekkerste ijsje ooit! Voor een goede prijs kun je bij ijssalon La Romana heerlijk ijs eten! Je kunt allereerst kiezen of je chocolade onderin het hoorntje wilt, daarna kies je de smaken ijs en als laatst kun je slagroom toevoegen! Verrukkelijk!
De vierde dag bezochten we het Vaticaans museum. Hier is de Sixtijnse kapel te zien. Het duurde ongeveer twee uur voordat we uiteindelijk bij de beroemde kapel waren. Twee uur schuifelen door allemaal gangen. Gelukkig waren het wel hele mooie gangen. 's Middags gingen we naar de Sint Pieter. Deze eveneens beroemde kerk was echt heel erg groot! We zijn ook de 551 treden opgeklommen om van het uitzicht vanaf de koepel te genieten! Dat was echt de moeite waard!
 De Sint Pieter
 De koepel van de Sint Pieter.
 Uitzicht vanaf de Sint Pieter.
De laatste dag bezochten we in de ochtend een aantal kerken. In de middag waren we vrij en besloten mijn vriendinnen en ik om naar de wijk Trastevere te gaan. Dit wijkje lag aan de andere kant van de Tiber. Het was een heel erg schattig wijkje, met mooie straatjes en leuke restaurantjes. We hadden een leuke middag! 's Avonds aten we met de hele klas en de leraren bij een leuk restaurant. Het was heel erg gezellig!
 Trastevere

Deze reis naar Rome was heel erg leuk en gezellig! 
Ik heb genoten van onze tijd in deze mooie historische stad! 
Zijn jullie al eens in Rome geweest?
Liefs, Maud

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!